lunes, 2 de mayo de 2011

Soc una dona de blanc

Soc petita, i soc gran. Soc una dona de blanc. Tinc por i soc valenta, no m'espanta la veritat, lluito per conèixer, jugo amb mi mateixa. M'emmirallo en el meu cos i em miro en les meves dones de blanc, que tranquil·les i exaltades s'uneixen en la cadència d'un altre dilluns.
I el grup s'enxampa i s'aprima, fent-se fort en cada moviment, jugant amb la flexibilitat del nostre cos, de la nostra entitat. I arriba el moment, i totes les mirades es troben en una, en la nostra Rosa que ens anima i critica, tot fent-nos en cada paraula més dones de blanc.
Reivindiquem justícia amb les nostres moviments, i ens fem fortes al ser, totes juntes un tot que dansa i expressa, l'horror de la soledat, del maltractament, de la desil·lusió. Però també l'energia dins de cada una de nosaltres, la grandesa de la nostra fragilitat, la fortalesa que ens dona la unió entre iguals, la felicitat de superar l'adversitat i laplenitud de trobar-nos a nosaltres mateixes tal hi com som.
Trobo a la ma que m'aixeca, els cabells que pessigollegen la meva cama, el reflex que emociona la meva anima, el somriure que hem reconforta, la mirada que hem corregeix, els dits que m'acaricien .
Em sento reconfortada, l'escalfo ve de molt endins , on ha crescut aquest sentiment de formar part d'alguna cosa més gran que jo mateixa i que transmet les sinergies creades entre nosaltres: l'admiració per les artistes, el somriure per les trapelles, l'agraïment per les constants, la dolçor per aquelles que us hem necessitat, el poder detraspassar més enllà de L'escenari, de posar-te dins de cadascuna de les persones que han vingut a veure'ns sense cap paraula, una explosió d'emocions.
I tothom te el seu paper, i tothom es important i imprescindible, tot i que el grup s'arrauleix al volant de lesabsències, tot preservant-les amb noves creacions.
Recordo a totes les que hem sigut, m'il·lusiono amb totes les que som, busco a totes les que serem, i penso amb orgull: soc una dona de blanc.

*Imatge creada i cedida per Ana Maria Ketterer

2 comentarios:

Rosa dijo...

Maria que bonic, però que bonic!
No sabia de les teves arts d'escriure, però si tot el dius ho vius i ho has viscut, mare meva aquesta, tu Maria ets una gran DONA de BLANC!!!
Això es pot posar al blog?
m'ha agradat molt i molt!!!
gràcies Maria!!!
dolços petons i abraçades càlides!!!
rosa

Rosa dijo...

reina guapa!!!
que no han vist aquest blog tan i tan bonic? com és que no escriu ningú?
o es que potser jo no ho dec de poder veure, oi?
a ja està, ara entenc.
noia amb les tecnologies, hi han coses que no pillo.
Maria ja saps que et necessitem?
les dones de blanc et necessiten, per organitzar-nos millor, potser hem de fer més coses a nivell formatiu, el que no sé es com treure el temps quan tenim actuacions entre mans, però tu ens pots ajudar i molt Maria, no ens fallis, falla en l'assaig però no en estar al costat nostre per marcar-nos camins que enriqueixin el nostre caminar en la denuncia de la violència de gènere. Gràcies!!!